היסטוריה

היסטוריה

חברת "אלאלוף" נוסדה בשנת 1919 בסלוניקי, יוון ע"י נתן אלאלוף. ההיסטוריה של קבוצת אלאלוף שזורה בהיסטוריה של מדינת ישראל. מאז הקמתה ועד היום, אלאלוף חרטה על דגלה את ערכי החדשנות ושימת הלקוח במרכז

קבוצת אלאלוף היא קבוצה בבעלות משפחתית, אשר הוקמה בשנת 1919 ומנוהלת עד היום ע"י הדור השלישי למשפחה. מאז ועד היום הקבוצה חורטת על דגלה ערכים של יעילות וחדשנות, ומעניקה ללקוחותיה שירות יעיל, אישי ומותאם לצרכיהם.

ההיסטוריה של קבוצת אלאלוף שזורה בהיסטוריה של מדינת ישראל.

חברת "אלאלוף" נוסדה בשנת 1919 בסלוניקי, יוון ע"י נתן אלאלוף, שהיה ציוני ונמנה עם ראשי הקהילה היהודית ביוון. בשנת 1932, החלה החברה לפעול בישראל ופתחה את משרדיה הראשונים ברחוב בוטרוס ביפו, לא רחוק מנמל יפו. בשנת 1936, בזמן מאורעות יפו, העבירה החברה את משרדיה לרחוב אלנבי בת"א ומאוחר יותר הקימה אלאלוף גם סניף בחיפה. בשנות ה-30, אלאלוף סייעה בהקמת נמל תל-אביב, כאשר האונייה הראשונה שנכנסה אליו הייתה בסוכנות אלאלוף.

טרם הקמת מדינת ישראל ועל רקע מלחמת העולם השנייה, אלאלוף שמה לנגד עיניה מטרה להעלות כמה שיותר עולים ארצה. אלאלוף עמדה במשימתה והצליחה להעלות אלפי עולים, רובם מעפילים ממדינות אירופה דרך סלוניקי לנמל יפו.

לאחר קום המדינה המשיכה אלאלוף להעלות יהודים לישראל, בהם עולים ממרוקו, מטוניס ומאלג'יר. אלה התרכזו בעיר מרסיי, עלו על ספינות החברה והפליגו לארץ. מאוחר יותר העלו האניות של אלאלוף גם יהודים ממצרים, רומניה ויוון. בכל פעם מחדש הוזמנו אלאלוף על-ידי שגרירויות וארגונים יהודים לנהל את הפרויקטים להבאת עולים.

אלאלוף היו חלוצי התעופה בישראל. עם קום המדינה הם הביאו את חברת התעופה הבלגית Cobeta להיות חברת התעופה הראשונה שתגיע לישראל. בשנת 1960 הקימה אלאלוף בשיתוף עם בעלי אוניות מיוון קו נוסעים לארץ.

אחרי מלחמת ששת הימים, החלה אלאלוף לעבוד עם חברת הספנות" גרימלדי" האיטלקית, בקווי הובלה בכל העולם. בתחילה שימשה חברת אלאלוף כסוכנת של גרימלדי בתחום הובלת כלי הרכב והייתה בין החלוצים בתחום זה בישראל. עם השנים נוסף גם שירות הובלת מכולות לישראל וממנה.

עם פתיחת נמל אשדוד, בשנות ה-70, אלאלוף הרחיבה את פעילותה ופתחה סניף נוסף סמוך לנמל אשדוד החדש.

בשנת 1986, עם הקמת חברת אינטרדל, הפכה חברת אלאלוף לקבוצה, אשר במהלך השנים גדלה והתרחבה וכיום כוללת 9 חברות המעניקות ללקוח סל שירותים רחב וכולל. החברות מספקות פתרונות לוגיסטיים מלאים ללקוחותיהן בתחומי השילוח הבינ"ל, עמילות המכס, הובלה יבשתית ואווירית, מסופי מטענים, תיקוני מכולות, אחסון מכולות ריקות, בניית מבנים ממכולות ועוד.

בשנות ה-90, בעת גלי העלייה הגדולים מרוסיה ואתיופיה, המשיך ג'קי אלאלוף את חזון אביו בסיוע לעולים לישראל ויזם הובלת כ-13,000 קרוואנים מארה"ב עבור העולים. הפרויקט נחשב כאחד מהובלות הקרוואנים הגדולות בעולם.

בשנים אלו, עם פריחת הסחר בין ישראל למזרח, אלאלוף החלה לייצג את חברת NYK היפנית, אחת החברות הגדולות בעולם ככלל ובמזרח בפרט, לשינוע כלי רכב מהמזרח לישראל. מאחר והאוניות הגיעו לנמל אילת, התרחבה פעילות החברה ונפתח גם הסניף האילתי.   

בשנת 1996 הייתה אלאלוף לסוכנות הימית הראשונה שהוסמכה ע"י מכון התקנים הישראלי לתקן האיכות הישראלי. משנת 2003 מהווה אחת מהחברות הראשונות המחזיקות בתקן הבינלאומי ISO 9001:2000. כיום היא מחזיקה בתקן העדכני ISO 9001:2008.

מאז ועד היום אלאלוף מובילה בישראל את החדשנות בתובלה ימית ואווירית ובתחום הלוגיסטיקה. הקבוצה חורטת על דגלה ערכים של יעילות וחדשנות, ומעניקה ללקוחותיה שירות יעיל, אישי ומותאם לצרכיהם.

השירות האישי הוא אחד מערכי היסוד של קבוצת אלאלוף, המנוהלת כיום על ידי הדור השלישי למשפחת אלאלוף.

מים רבים זרמו במימי הים התיכון והאדום, מאז תחילתו של הסחר הימי בצורתו המודרנית ועד היום. מדינת ישראל קמה, הכלכלה החלה לפרוח ובעקבות כך הנמלים התפתחו ובעיקר התייעלו טכנולוגית. חברות ספנות גדולות החלו לפקוד את ישראל ובעקבותיהן נפתחו סוכנויות חדשות. באלאלוף דור החליף דור והביא עימו חידושים ועסקים חדשים. ג'קי אלאלוף, שעמד בראש החברה משנת 1978, היה דור שני של חברת אלאלוף וממשיך דרכו העסקית והאידיאולוגית של אביו, נתן אלאלוף. הוא נפטר בשנת 2016, ובני הדור השלישי למשפחה, נתן, דניאל ומטי אלאלוף, מובילים כיום את פעילות הקבוצה.

אנו גאים מאוד במורשתו של מייסד החברה, נתן אלאלוף, ועינינו נשואות לעתיד, להמשך פיתוח עסקי הספנות והלוגיסטיקה, תוך שימת הלקוח במרכז.

כל הזכויות שמורות לקבוצת אלאלוף - פתרונות מתקדמים לניהול שרשרת האספקה
עיצוב אתר על ידי איימארק אימג'
×