
על מנת להצטרף לשירות, על סוכני מכס וחברות ההובלה להיערך עם הוספת שידור נוסף של פרטי המכולה והנהג אל מסוף 207, בדומה לנעשה אצלם היום מול הנמלים. הנהג המגיע למסוף יזוהה באמצעות טכנולוגיית זיהוי פנים (בשונה מהנעשה בנמל - שם הזיהוי נעשה באמצעות טביעת אצבע, שהיא פחות אמינה). טכנולוגיית זיהוי פנים לא היתה קיימת בשוק הפרטי עד לאחרונה, ומסוף 207 הוא הראשון בארץ העושה שימוש בה. השימוש בזיהוי פנים מזכיר למערכת אלאלוף ניוז סרטי מרגלים כמו "משימה בלתי אפשרית" או "ג'יימס בונד".
המערכת שפותחה במסוף 207 יודעת לקלוט את המסרים ולשדר בחזרה פידבק לגורמים השולחים.
התהליך כולו מבוצע בצורה אוטומטית, קל להפעלה ומאפשר שירות לקהל גדול יותר של נהגים ולשביעות רצון הלקוחות.
כמה יתרונות בולטים לשירות החדש:
-
הפסקת העברה פיזית של ניירת - משמע שירות מהיר יותר
-
חסכון בירוקרטי - במקום שליחים מטעם חברת ההובלה המגיעים למשרד עמילות המכס לקבלת גייטפס מקורי, הכל נעשה באופן ממוחשב.
-
חסכון בניירת - הנהג לא צריך למסור ניירת לפקיד במסוף לשם הכנת מסמכי שחרור
-
סוף לתיוקים - מסוף 207 לא צריך לתייק ולאחסן ניירת אינסופית, הכל ממוחשב
-
דיוק ואמינות הנתונים
-
קיצור זמני המתנה של הנהגים
-
תרומה לשיפור איכות הסביבה
איך זה יעבוד בפועל ומי יהנה מהשירות?
התהליך יתחיל אצל סוכני המכס אשר ישדרו מסר למסוף. המסר יכלול את פרטי המכולה הצפויה להעמסה ואת פרטי חברת ההובלה. סוכן המכס יבצע שידור דומה לחברת ההובלה הצפויה להוביל את המכולה לבית הלקוח. חברת ההובלה תשדר למסוף את פרטי הנהג והמשאית.
כל המעורבים ייהנו מהשירות: עמילי המכס, חברות ההובלה, נהגים, המסוף וכמובן בעלי המטען – היבואנים.